ONDERSTEUNERS

Stichting Social label krijgt inmiddels waardering en ondersteuning van verschillende partijen. Daar zijn we heel erg blij mee want daarmee kunnen we mooie projecten voortzetten en aantrekkelijk werk creëren.

De  belangrijkste ondersteuners zijn Stichting DOEN in het kader van sociaal ondernemerschap en het ontwikkelen van het werkwarenhuis en Brabant C, fonds voor innovatie kunst & cultuur.

Stichting DOEN ondersteunt mensen die risico’s durven nemen om hun vaak baanbrekende ideeën tot leven te brengen en daarmee anderen te inspireren voor een groene, sociale en creatieve samenleving. DOEN biedt Social label financiële ondersteuning om haar initiatief mee waar te maken.

Stichting DOEN over Social label:
“Social label is een prachtig voorbeeld van een echte sociale onderneming. Voor mensen die moeilijk aan het werk komen, wordt nieuw werk op maat ontwikkeld dat gezien wordt door een groot publiek. Naast de trots die dat geeft, kan met de opbrengst van de producten de onderneming op den duur zelfvoorzienend worden. DOEN ondersteunt deze sociale onderneming dan ook graag uit de middelen van de Vrienden Loterij.”

Brabant C
Brabant C versterkt het kunst- en cultuuraanbod van Brabant om daarmee de nationale en internationale aantrekkingskracht van Brabant te vergroten.

“De gehanteerde designbenadering van Social label is een voorbeeld van ‘dwarsdenken’. Hiermee lukt het om vastgelopen trajecten binnen de welzijnswereld los te trekken. Juist de inzet van creativiteit helpt om bruggen te slaan. Cultuuraanjagers en Social label geven extra kracht aan het participerend vermogen van mensen”, Jan Willem van Herpen, beleidsmedewerker Provincie Noord-Brabant cultuur & samenleving, Leefbaarheidsfonds L@B

Rabobank Foundation
Dankzij de steun van de Rabobank Foundation kan Social label verder invulling geven aan haar lab-platformfunctie om via de kracht van design en communicatie om maatschappelijke vernieuwing en nieuw toekomstperspectief te creëren. Geplande opening van het social design lab is medio mei 2018.

 

social label