Boek presentatie & WWH 4 jaar

Celebration
Op 26 mei 2019 om 14.00u presenteerde we met trots ons boek ‘Social label Works’. Ook hebben we ons 4 jarige bestaan van het Werkwarenhuis en het Social label Lab gevierd. Met grote dank aan alle crowdfunders die hebben bijgedragen aan de totstandkoming van het boek ‘Social label Works’. Een omvangrijk boekwerk waarin vanuit verschillende perspectieven inzichten worden gegeven voor een inclusieve arbeidsmarkt, betekeniseconomie en sociaal duurzame leefomgeving. Socioeconomics.

Van wetenschappelijke essays, impact meting tot design doing 
Het boek Social label Works geeft een andere kijk op design en communicatie en zoomt in op deze verfrissende design by doing-benadering. Behalve uitgebreide collectie- en foto-overzichten, lessen in socio economics, kwantitatieve en kwalitatieve impactmetingen, zijn er interviews met makers en designers en verslagen van lezingen en discussiepanels. Een aantal essays plaatst de ambities van Social label in een actuele, culturele, maatschappelijke en economische context.‘Kan design de wereld redden?’ vroeg Social label aan journalist, schrijver Jordan Hruska (o.a. The NY Times en The Economist). In zijn hoopgevende antwoord introduceert hij het begrip ‘rethinking design thinking’. ‘Het wordt tijd te pleiten voor een meer inclusieve wereldeconomie. Arbeid is daarin het ijkpunt om onze ideeën over het milieu en over elkaar te hervormen’. Laat dat nou nét het vertrekpunt van Social label zijn.

social label