Working together

Iedereen voelt zich onderdeel van de keten
De nieuwe, veertiende productlijn, Social label >VELVET en bijbehorende film over het maakproces beleefden hun première tijdens de designweek, Salone del Mobile, in Milaan. De begeleiders van Jobfactory/SMO Helmond, Suzanne en Marnix, gaven een demo aan pers en publiek in het Velvet Cafe van Social label in Milaan waar de hele designcollectie een week lang te zien was.

De samenwerking toont de kracht van design
De subtiele, inklapbare houten kruk van de generommeerde Ilse Crawford (Studioilse, hoofd en oprichter van de afdeling Man + Well-Being aan de Design Academy Eindhoven) en Oscar Peña sluit naadloos aan bij de ontwerpfilosofie van Social label. Crawford: ‘Design gaat altijd over kansen en beperkingen. Het enige verschil is dat de beperkingen in het >VELVET project vrij specifiek zijn. Niet alleen met betrekking tot het maken, maar ook tot de beschikbare materialen.’ De samenwerking toont de kracht van design in combinatie met een sociaal gestuurd initiatief. Crawford: ‘Social label is zoveel meer dan een verzameling designproducten. Het is een beweging met groeipotentieel.’

Film over de nieuwe werkstraat 
Bekijk hier de filmvan het maakproces en de gezamenlijke ‘werkstraat’ van Social label>VELVET waarin diverse partijen samenwerken: Jobfactory/SMO Helmond, Koninklijke textielfabriek Raymakers, ondersteund door de gemeente Helmond.

 

film: Fullframe art direction studio boot

social label