Ontstaan

Huttenfestival-1009'11-0498-01

Het mooie is dat Social label niet is bedacht, maar ontwikkeld op basis van een vraag die ontstond tijdens De Vlek, een festival om het nieuwe bouwen en samenleven te onderzoeken-  in september 2011. Het experiment en de verbeelding van sociale waarden krijgen een vervolg en blijken urgenter dan ooit.

Huttenfestival 2011. Op initiatief van Studio Boot uit Den Bosch bouwden architecten, kunstenaars en ontwerpers een dorp in de Spoorzone in Tilburg.  ‘De kunst van het samen bouwen’. Ook de makers van Woodworks bouwden een prachtige hut. Zij zagen de tafels en banken die Piet Hein Eek bouwde voor de inrichting van de kantine en dachten: Die kunnen wij ook maken!’. Begeleider Geert van Kempen van Amarant legde het voor aan Petra Janssen van Studio Boot. Toch maar even vragen’, opperde Petra. ‘Doe maar’, zei Piet, ook de flauwste niet.

Na het Huttenfestival gingen de partijen verder met elkaar in gesprek. De samenwerking met Piet Hein Eek was een feit. Articipate (C-mone en Studio Boot) startte ism Houtwerkplaats Woodworks met de ontwikkeling van het eerste Social label product >HOUT.

 

 

social label